Safari i tidig morgon

Söndag 3 februari


Tidigt på morgonen i dag åkte vi på en efterlängtad game drive.
Fantastiskt och sååå kallt. Jag hade inte väntat mig att det skulle vara
fyra grader när vi drog i väg i öppna jeepar.




Men oj! Inom 30 minuter såg vi en tigerhona. Hon strök utmed dörrarna
på jeeparna framför oss och vek sedan av in bland träden när hon
närmade sig vår bil. Jag tog inte ens upp kameran. Dels var det fort-
farande för skumt för att det skulle kunna bli en bra bild, dels ville
jag njuta av ögonblicket IRL. Tur att Simona Bojcevska tog en bild.




Vi såg ingen mer tiger, men mängder med hjortar.





Så fantastiskt fina de är!




Den här bilden är tagen på långt håll och inte så tydlig, men det är
uggleungar som sitter och sover tätt ihop i soluppgången.




Den här ockrabukig trädskatan var inte ett dugg blyg.




Så vackert och fridfullt! Hade kunnat sitta här och bara titta hur länge
som helst.




Jag hade kunnat sitta här och bara titta hur länge som helst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar