Ett sagoslott mitt i ingenstans


I dag har vi åkt långt. Från Agra till Rathambore. I programmet står
det att vi ska bo på en lodge. Det har vi testat i Costa Rica och där
bodde vi i något som nog bäst kan beskrivas som skogshuggarbaracker.
Jag förväntade mig samma sak här. Men så blev det inte riktigt. Visst
ser det ut som ett sagopalats som skymtar där borta i fjärran.



Jösses vilket tjusigt ställe!



När vi kom till lodgen som heter Nahargarh hade vi en lååång bussresa
bakom oss. Klockan hade hunnit bli nästan åtta på kvällen och magen
kurrade ordentligt. Det har helt underbart att känna doften av grillad
kyckling och få gå raka vägen in i matsalen.



Enda nackdelen med att bo här är att vi inte får röra oss utanför
murarna. Jag tror inte att det är någon större fara att vi skulle bli
antastade av vare sig tiger eller leopard, men makakerna kan nog vara
lite besvärliga.
 


Åh, dessa fantastiska innergårdar. Jag vill stanna här i minst en månad.
Det är som riktigt fin svensk försommar och alldeles ljuvligt. Tänk att
få sitta vid det där bordet och skriva.



Och poolen. Alltså, jag har sett ett och annat poolområde, men inget
som kommer i närheten av det här. Synd bara att det är så förfärligt
kallt i vattnet.



Sovrummet är precis lika fint som allt annat här. Stort och med en
alldeles fantastiskt fin soffa i turkost. Jo, som sagt – här vill jag bo.
Kanske kan jag komma tillbaka någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar